onsdag 1. juli 2009

Jobbings

Med strålende sol og nesten kvalmene varme tilbringer jeg dagene i resepsjonen på hotellet... Vaktene er uendelig lange og varme. Er ikke pågjort å dra på stranden hverken før eller etter vaktene.
Neste uke skal jeg jobbe i restauranten, der er vaktene kortere så man får litt mer ut av dagen. Domt at værmeldingene for neste uke er bare regn... Da får jeg fortsette snik-opppussingen mens Jørgen er på jobb. Luftet et forslag til han i går om at vi snart på sette igang med de siste rommene. På august får vi masse overnattingsgjester, så da trenger vi alle rommene. Han mente vel egentlig at det ikke har noe å si at de ikke er pusset opp, men etter masse overtalelser (les: manipulering) fra meg er han nå enig i at vi snart må sette i gang. Og med det mener han vel egentlig pappa og jeg...

Denne uka har foresten gått forferdelig sent. Sitter nå på den 5. resepsjonsvakta på rad å holder seriøst på å gå på veggene av kjedsomhet. Til vanlig går jeg bare tre vakter på rad og det er helt i grenseland av hva rastløsheten min tåler, så nå er den VIRKELIG satt på prøve. Og ja, jeg inrømmer at jeg er rimelig close to bristepunktet...

Fay er i Finnmark på ferie denne uken (ja, noen har faktisk tid til å feriere), og det er nok en stor faktor til at uka har gått sent. Til vanlig kommer hun ofte innom når jeg er på jobb, men denne uken har jeg vært mutters alene...
Gleder meg til hun kommer tilbake etter helga, og gruer meg til hun drar på neste ferie allerede uka etter... (Det er noen som har det).

Heldigvis kommer Ruth til Surnadal rundt den 12. juli da. Gleder meg MASSE til å treffe henne igjen og ta igjen litt tapt venninnetid.

Nå nærmer det seg sakte men sikkert langhelg, kun avbrutt av et møte på fredag. Skal faktisk ha fri fra klokken 23.00 i kveld (minus et par timer med møte på fredag) og helt til mandag klokken 16.30. REKORD!!

Håper sola holder seg fremme i helga:-)

Ingen kommentarer: