lørdag 21. november 2009

Det nærmer seg jul

og ikke minst julebordsesong, noe som igjen betyr at man kan se langt etter frihelger..
Hotellet starter allerede i kveld med lutefiskaften, helgene videre går det bare slag i slag med julebord stort sett hver fredag og lørdag. Det er veldig koselig å jobbe når det er julebord da, man treffer masse folk og vi får selvfølgelig spise av den gode maten. Minuset må være at man blir utrolig lei jula lenge før den begynner. Å jobbe i lokaler som er pynet til jul over en måned før jula begynner og å spise masse julemat før jula begynner gjør at man blir litt mettet når jula "starter" hjemme. Ikke rart at jula blir kastet ut alledrede en av de første dagene på januar.
Men det er utrolig gøy å være med på alle julebordene. Masse folk og selvfølgelig masse god mat også til de som er på jobb. Minuset med å jobbe på mange julebord er at man blir litt lei jula når man jobber i lokaler som er pyntet til jul allerede en måned før jula. Og ikke minst når man spiser julemat minst hver helg frem til jul...

Uansett, jeg syns det er kjempe koselig å være med på julebordene og gleder med likevell masse til jul. Jul er den koseligste høytiden syns jeg. jeg elsker alle forberedelsene, tradisjonene og alle luktene som hører julen til.
Sander og jeg har en egen tranisjon med at vi baker kakemenn og hører julemusikk. Kakemenn er det eneste vi baker, så da blir det ekstra koselig. I løpet av desember går det også med en del kongerøkelse, røkelsen som gir den beste julelokta.

Juleaften i år skal vi tilbringe på Nordvik, noe jeg gleder meg ekstra masse til. Det er ikke så ofte hele familien med søsken, foreldre og tante og-onkelunger samles, så da blir det ekstra kos når det skjer.

Noe som er litt spesielt med denne jula er at jeg faktisk ikke skal jobbe så masse. Hotellet stenger restauranen og overnattinga den 20 ende desember, og åpner ikke igjen før i begynnelsen av januar. Eneste kveldene jeg skal jobbe er 2, 3 og 4`de juledag, noe jeg har meldt meg frivillig til. Jørgen skal også ha en del fri, så det skal bli godt å ha fri sammen for en gang skyld.

Det er ikke annet å si enn at jeg gleder meg til desemberen kommer, til å få henge opp adventstjerner og sette frem lysestaker i vinduene, til å brenne kongerøkelse og spille julemusikk. ALT egentlig!! Til og med jobben med å komme på hva en skal kjøpe i julegave til alle sammen, så faktisk Alt!!

Ingen kommentarer: